Project omschrijving

Citymarketing Sittard-Geleen

Structurele opzet van citymarketingbeleid voor de Limburgse gemeente Sittard-Geleen.

In 2010 nam de gemeente Sittard-Geleen het initiatief voor de opzet van een structureel citymarketingbeleid. Na een zorgvuldige selectie werd Merkator gekozen op basis van haar kennis en ervaring op dit gebied. Wij brachten de belangrijkste maatschappelijke spelers bij elkaar in een Brand Partnership Sittard-Geleen. Na enige scepsis over de brede opzet van het programma vormde zich een hecht team, werd een gezamenlijk gedragen merkvisie ontwikkeld en een citymarketingorganisatie opgezet waarin alle organisaties met een basis in de Westelijke Mijnstreek kunnen participeren.

Merkator werkte in dit proces nauw samen met de Wethouder Economie en de Afdeling Communicatie van de gemeente. Niet alleen in het externe proces maar ook in het interne proces werd kennis overgebracht middels adviesgesprekken, rapportages en presentaties. Het uiteindelijk marketingprogramma bevatte meer dan 40 concrete on brand projecten van de deelnemers uit het bedrijfsleven, de culturele- en de sociaal-maatschappelijke sector.

‘Merkator gaf prima sturing aan een complex proces.’
– Wethouder Pieter Meekels van Gemeente Sittard-Geleen