Project omschrijving
Zaanstreek
Zaanmakers maken de Zaanstreek
Merkator heeft in opdracht van de Stichting Marketing Zaanstreek het brand management vervuld en in drie jaar tijd het merk ‘Zaanstreek’ opgebouwd. Hiertoe werd een marketingstrategie opgesteld met een duidelijk doel voor ogen: het aantrekken van hoogopgeleide, ondernemende mensen uit de regio Amsterdam om de streek weer krachtig en dynamisch te maken. Samen met het bestuur en drie marketingteams (bouwplatform, MKB en toeristische ondernemers) werd nagedacht over projecten die de Zaanstreek aantrekkelijk voor het voetlicht brengen. Zo werd er een terugkerende Zaanse Nieuwbouwdag georganiseerd en werd de Dam tot Damloop aangegrepen om mensen te interesseren voor de Zaanstreek en het indrukwekkende nieuwe centrum van Zaandam.
De gewaagde architectuur van het Inntel Hotel met de Zaanse huisjes sluit daarin perfect aan bij de filosofie: het historische karakteristieke van toen en het gewaagde en dynamische van nu. En dat op slechts 11 minuten van Amsterdam CS.

