Citymarketing vraagt om partnerships

In tegenstelling tot de genoemde beroemde merken is er bij steden geen eenduidige merkeigenaar. Ook de gemeente is maar één van de spelers in het maatschappelijke speelveld waarin ook partijen als culturele instellingen, onderwijsinstellingen, zorginstellingen en het bedrijfsleven een belangrijke rol spelen. Cruciaal is daarom dat de verschillende spelers een partnership aangaan om gezamenlijk de merkstrategie te bepalen en af te spreken wie welke bijdrage levert in het belang van het merk. Dit proces staat centraal in de citymarketing aanpak van Merkator.

In Intermediair van 21 april 2008 zette Merkator nut en noodzaak van citymarketing uiteen. Iedereen een slogan – werkt citymarketing eigenlijk? Lees het volledige artikel hier.

Locatiemarketingcases van Merkator zijn onder andere: Enka Ede, Hamburg, Dordrecht, Oosterdokseiland en Luijendijk-Zuid.

Citymarketing-cases van Merkator zijn onder andere: Venray, Sittard-Geleen, Haarlem, Amsterdam-Noord en de Zaanstreek.